menusearch
shahidoshahed.ir

مهربانی و رفتار خوب شهید حاج قاسم سلیمانی با کودکان ,

۱۴۰۳/۳/۲۱ دوشنبه
(1)
(0)
مهربانی و رفتار خوب شهید حاج قاسم سلیمانی با کودکان
مهربانی و رفتار خوب شهید حاج قاسم سلیمانی با کودکان

 

 

مهربانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با کودکان

حتما شما هم نام سردار حاج قاسم سلیمانی را شنیده اید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ایشان همان قدر که با دشمنان و ظالمان سرسخت و مقتدر بودند در مقابل کودکان با مهربانی، احترام و محبت رفتار می‌کردند. اگرچه لرزه بر دل دشمنان ایران و اسلام می‌انداختند اما برای کودکان مثل پدر بودند.

 

 

شهید سلیمانی با کودکان رفتار خوبی داشتند .

 

 

داستان زندگی حاج قاسم سلیمانی

در تاریخ هر کشوری قهرمانان و پهلوانان زیادی وجود دارند که در مقابل ظلم و ستم مبارزه کردند یا از مردم مظلوم و ستمدیده دفاع کردند. حتما در کتاب های درسی یا داستانی نام سرداران ایرانی همچون کاوه آهنگر، آریو برزن، سورنا و جلال الدین خوارزمشاه، را شنیده اید. در زمانه ما هم قهرمانان و سردارانی بودند که در مقابل ظلم و جور مبارزه کرده و به داد مردم مظلوم و ستمدیده رسیدند. سردار حاج قاسم سلیمانییکی از این بزرگان است که نامش در تاریخ جاودانه خواهد شد.

حاج قاسم فرزند ایران و خطه کرمان هستند. در 20 اسفند 1335 در یکی از روستاهای کرمان به دنیا آمدند. بعد از اتمام دوره ابتدایی، برای ادامه تحصیل به کرمان رفتند. بعد از اینکه دیپلم خود را گرفتند ابتدا در شغل بنایی و بعد از مدتی به عنوان پیمانکار اداره آب مشغول به کار شدند. در همین زمان یعنی سال 1357 به عضویت سپاه درآمدند.

سردار حاج قاسم سلیمانی در دوران 8 سال دفاع مقدس، فرمانده سپاه کرمان بودند و چندین بار در طول جنگ مجروح شدند. سپاه ایشان آنچنان قدرتمند و شجاع بودند که به سپاه خط شکن شهرت داشتند. ایشان بعد از جنگ، در کرمان و استان های اطراف مشغول مبارزه با افراد مسلح و قاچاقچیان مواد مخدر شدند. با این تلاش ها توانستند امنیت را در استان های شرقی کشور برقرار کرده و از ورود اشرار جلوگیری نمایند. ایشان در سال 1376 به سپاه قدس پیوستند و بعدها به یکی از فرماندهان قدرتمند این سپاه تبدیل شدند.

دشمنان ما از حاج قاسمترس زیادی داشتند به همین خاطر در 13 دی ماه 1398 زمانی که حاج قاسم در حال خروج از فرودگاه بغداد بودند، با موشک پهباد آمریکایی به ایشان حمله کردند. در این عملیات ناجوانمردانه سردار سلیمانی به شهادت رسیدند.

 

شهید سلیمانی کودکان را دوست دارد .

 

حسن رفتار شهید حاج قاسم سلیمانی با کودکان

همه افراد خوش قلب و خداشناس با کودکان مهربان هستند. رفتارشهید حاج قاسم سلیمانی با کودکان   با مهر و محبت همراه بود. فیلم ها و عکس های زیادی از این رابطه محبت آمیز وجود دارد. ایشان به دیدار خانواده های شهدا می‌رفتند و مانند پدری مهربان، فرزندان آنها را در آغوش می‌گرفتند. به احترام آنها از جا بر می‌خواستند و به صحبت ها و درد دل های آنها گوش می‌دادند.

نزدیکان و کسانی که با ایشان ملاقات حضوری داشته اند، خاطرات زیادی از رفتار محترمانه و مهربان شهید حاج قاسم سلیمانی با کودکان تعریف می‌کنند. گفته می‌شود در یک جلسه رسمی که برای بزرگداشت شهدای حرم برگزار می‌شد فرزند خردسال یکی از شهدا در صندلی کنار حاج قاسم نشسته بود. برگزار کنندگان جلسه می‌خواستند جای دختربچه را به یکی از مسئولین کشور بدهند اما حاج قاسم مهربان اجازه ندادند. ایشان می‌خواستند برای چند دقیقه هم که شده جای خالی پدر را برای دخترک پر کنند.

روزی در یک نماز جماعت، زمانی که سردار در حال نماز بودند، کودکی جلو رفت و شاخه گلی به سردار داد. ایشان هم در حال نماز شاخه گل را از کودک گرفتند.

 

شهید سلیمانی کودکان را به نماز دعوت می‌کند.

ادامه راه

همه بچه ها دوست دارند در آینده انسان های بزرگی باشند، انسان هایی که از آنان به خیر و نیکی یاد شود. کودکان ایران امروز که نسل فردای کشور هستند باید با عمل به توصیه های بزرگان راه ایشان را ادامه دهند. یکی از توصیه های حاج قاسم سلیمانی به کودکان این است که اهل نماز باشند، از تنبلی فرار کنند و با تلاش و پشتکار آینده خود را روشن سازند.

برای داشتن ایران آباد، قدرتمند و امن باید همگی تلاش کنیم، تلاش در راه سازندگی خود و کشور. در این صورت می‌توانیم دل حاج قاسم سلیمانی و تمام کسانی که مال و جان خود را برای ایران و انسانیت فدا کردند، شاد کنیم.

 

پیوندها :

        داستان برخورد خوب شهید ابراهیم هادی با دزد برای کودکان

        داستان شهید ابرهیم هادی و دخترانی که او را دنبال می‌کردند. -برای کودکان

          داستان شهید ابراهیم هادی برای کودکان -نماز و بازی والیبال 115

        داستان شهدا برای کودکان و نوجوانان -مسابقه کشتی شهید ابراهیم هادی -داستان چهارم -117

         

 

 

تمامی خدمات و محصولات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. .
aparatgooglefacebooktwiteryou